Általános szerződési feltételek
I. cikk
Definíciók
A weboldal (e-shop) üzemeltetője a VIA Organika s.r.o. székhelye: K lomu 5 811 04 Pozsony
Vásárló minden olyan e-shop látogató, aki kötelező érvényű megrendelést hozott létre az e-shopon keresztül. törvény alkalmazásában, különösen a 2. sz. 102/2014. fogyasztó az a természetes személy, aki a fogyasztói szerződés megkötése és teljesítése során nem üzleti tevékenysége, munkavégzése vagy foglalkozása körében jár el.
Az e-shop az interneten elhelyezett, nyilvánosan elérhető számítógépes rendszer, amely lehetővé teszi áruk és szolgáltatások távoli, elektronikus eszközön keresztüli megrendelését.
Áruk vagy szolgáltatások az e-shop oldalain közzétett minden olyan termék, amely megrendelhető (van feltüntetett ára, és ez az ár nem nulla).
A vásárló teljes mértékben elfogadja az elektronikus kommunikációt, különösen az e-shopon keresztül, e-mailben, valamint telefonon, mindaddig, amíg vitathatatlan, hogy az eladó a vevővel vagy az általa meghatalmazott személlyel kommunikál.
Az eladó és a vevő közötti olyan kapcsolatra, amely nem elektronikus eszközökön keresztül, távolról keletkezett, és nem az információs társadalommal összefüggő szolgáltatást nyújtó és az információs társadalommal összefüggő szolgáltatás igénybevevője közötti kapcsolat, jelen általános szerződési feltételek csak annyiban érvényesek. szükséges, amely megfelel a jogszabályi előírásoknak és az ügy logikai rendezésének, kivéve, ha eltérően állapodnak meg.
cikk II
Az ár Az áruk és szolgáltatások összes feltüntetett ára végleges, beleértve a 20% ÁFA-t (vagy 0% ÁFÁ-t az adókötelezettség áthárításával, ha azt jogszabály előírja).
Az eladót a vásárláskor az e-shop oldalán feltüntetett ár köti.
cikk III
Megrendelés
A megrendelés a rendelési folyamat e-shopban történő megerősítésével jön létre az áruk vagy szolgáltatások vásárló általi kiválasztásával, beleértve a megrendelőlap teljes kitöltését és elküldését az eladónak. A megrendelés helyes és szabályszerű lebonyolításához szükséges a megrendelésben a szükséges adatok kitöltése, valamint a megrendelt áruk vagy szolgáltatások szállítási és fizetési lehetőségeinek kiválasztása.
A megrendelés elküldésével a vásárló elfogadja a megrendelt áruk és szolgáltatások árát. Az elküldést követően a megrendelés a vevőre nézve kötelező érvényűvé válik, azaz javaslat az eladóval adásvételi szerződés megkötésére.
A megrendelés e-shopban történő elküldése után automatikusan generálódik egy tájékoztató e-mail, amely elküldésre kerül a vásárlónak arról, hogy a vevő megrendelését az e-shop feldolgozásra eljuttatta az eladóhoz. Ez az e-mail nem az áru visszaigazolása a par. cikk 5.
Abban az esetben, ha a vevőt kaució fizetésére kérik, ill előleget, vagy banki átutalással történő fizetést választ, azaz bármilyen más fizetési módot, amellyel az áru kiszállítását vagy a szolgáltatás nyújtását megelőzően utal át pénzt, ezt a fizetést a szállító által meghatározott határidőn belül köteles teljesíteni. Abban az esetben, ha a fizetés a megadott határidőn belül nem kerül jóváírásra a szállító számláján, az eladó törölheti a megrendelést a vevő előlegfizetési kötelezettségének elmulasztása vagy az előleg megfizetésének elmulasztása miatt.
A megrendelés eladó általi visszaigazolása adásvételi szerződést hoz létre, amelyet csak a vevő és az eladó közös megegyezése alapján lehet módosítani vagy kiegészíteni, hacsak jogszabály vagy egyéb jogszabály másként nem rendelkezik. A megrendelés eladó általi visszaigazolása az eladó elektronikus üzenete, amelyet a vevő e-mail címére küld, vagy rövid szöveges üzenet, amelyet a vevő mobiltelefon-számára küldött, amelyet a vevő a megrendelésében feltüntetett, az milyen mértékben vitathatatlan a vevő megrendelésének elfogadása. Elektronikus üzenet az eladótól, amely nem erősíti meg, elutasítja vagy elutasítja a vásárló megrendelését, ill egyébként egyértelműen nem fogadja el a vevő megrendelésének elutasítását.
Ha az eladó a megrendelés feldolgozási határidőn belül nem tudja teljesíteni a megrendelést vagy annak egy részét a legjobb erőfeszítések megtétele mellett, pl. ha az árut nem gyártják, nem elérhető a gyártónál vagy a szállító külső raktárában, a gyártó olyan súlyos változtatásokat hajtott végre, hogy a megrendelés teljesítése nem lehetséges, vagy vis maior okok miatt az eladó elállhat a rendeléstől, amelyről tájékoztatja a vevőt. Az eladónak jogában áll elállni a rendeléstől abban az esetben is, ha a vevő a megrendelésben hamis vagy megtévesztő, nem ellenőrizhető adatokat adott meg, például hibás e-mail, telefonos elérhetőség vagy hibás ill. nem létező cím. Ha a vevő előleget fizetett, az eladó köteles azt neki 14 napon belül visszaküldeni a megrendelés elállása vagy lemondása esetén. latib az Art. Jelen általános szerződési feltételek VI.
cikk IV
Fizetési feltételek
1. Az e-shopban az alábbi módokon lehetséges az áruk és szolgáltatások fizetése:
a. utánvétes fizetés (az áru átvételekor közvetlenül a Szlovák Postán vagy a futárnak fizet)
b. fizetés a CardPay fizetési átjárón keresztül c. Internet banki fizetés átutalással.
Az egyes fizetési módok pótdíjait az Art. Jelen általános szerződési feltételek VI.
Az eladó kedvezményes lehetőségeket biztosíthat a vevőnek:
a. kedvezmény az e-shopban történő regisztráció árából,
b. ismételt vásárlási kedvezmény, c. kedvezmény egyszeri kedvezményes kupon alapján.
A kedvezmények nem vonhatók össze.
V. cikk
Szállítási feltételek
Eladó köteles az árut a megrendelés létrejöttétől számított 30 napon belül eljuttatni a vevőnek, kivéve, ha másként állapodtak meg, vagy ha az árura nem határoztak meg hosszabb szállítási határidőt.
Ha az áru raktáron van, a lehető legrövidebb időn belül a kapacitás szerint szállítjuk.
Ha a megrendelés több árut és szolgáltatást tartalmaz, és ezek egy része nincs raktáron, erről a vevőt részszállítási lehetőséggel tájékoztatjuk.
Az áruval együtt a vásárló számlát (adóbizonylatot), utasításokat, valamint az árura vagy szolgáltatásra vonatkozó egyéb dokumentumokat küld a gyártótól.
A teljesítés helyének az a hely minősül, ahová az árut leszállítják.
Az eladó a szállítást/szállítást a vevőnek az alábbi módon végzi:
a. Szlovák Posta
b. futárcég
Cikk VI
Szállítási díjak, csomagolás és fizetési lehetőségek
Előlegszámla alapján vagy fizetési átjárókon keresztül történő bankszámlára történő előlegfizetés esetén a Szlovák Köztársaság területére történő szállítás díja:
a. Szlovák Postával történő szállításra raktárunkból való feladást követő 3 munkanapon belüli kiszállítással 3,90 €, címre 5,20 €.
b. futárcég általi szállításra raktárunkból történő feladást követő 2 munkanapon belüli címre történő kiszállítással 5,20 €. c. csomagszállításhoz (Zásielkovňa) és utánvéttel – készpénzzel vagy bankkártyával, raktárunkból való feladást követő 2 munkanapon belüli kiszállítással – 3,90 €.
Az eladó megállapodhat a vevővel a szokásostól eltérő (fent említett) eljárásban az áruk vagy szolgáltatások küldésekor, valamint ezen szolgáltatások árában.
Az eladó az azonnal elérhető árut elküldheti a vevőnek, és a megrendelés fennmaradó részét a törvényes határidőn belül pótlólag kiszállíthatja, de feltéve, hogy a vevőt a megrendelésben foglaltakon kívül további postaköltség nem terheli.
Abban az esetben, ha a vevő céges célra rendeli meg az árut ÁFA fizetőként, a fizetési lehetőségek csak a VI. cikk 1. pontjára korlátozódnak. Vagyis bankszámlára előre történő fizetésre előlegszámla alapján vagy fizetési kártyával.
Cikkely VII
A tulajdonjog átadása
A tulajdonjog az eladótól a vevőre száll át a tárgynak az eladótól vagy fuvarozótól való átvételének pillanatában.
cikk VIII
Az adásvételi szerződés felmondása
A Vevőnek jogában áll a megrendelt áruktól vagy szolgáltatásoktól az adásvételi szerződés megkötésétől számított 24 órán belül elállási díj nélkül elállni a megrendelésre, a fogyasztó egyedi igényei szerint vagy kifejezetten egy fogyasztó számára készült áruk esetén.
cikk IX
A fogyasztó azon joga, hogy az árut indoklás és a fogyasztó utasítása nélkül visszaküldje törvény (a továbbiakban: törvény) alapján.
102/2014. §-ában foglaltak szerint a távollévők között kötött szerződés vagy az eladó telephelyén kívül kötött szerződés alapján történő áru értékesítése vagy szolgáltatásnyújtás során történő fogyasztóvédelemről, valamint egyes törvények módosításáról (a továbbiakban: Törvény). 7. és azt követően az áru átvételének napjától számított 14 naptári napon belüli elállás joga az adásvételi szerződéstől, ha az eladó a jelen törvény szerinti tájékoztatási kötelezettségének eleget tett, egyéb esetekben a bek. törvény 2. vagy 3. §-a. Ha az adásvételi szerződés tárgya az áru kiszállítása, a fogyasztónak joga van elállni a szerződéstől még az áru átadása előtt.
Ha a fogyasztó élni kíván e jogával, köteles az adásvételi szerződéstől való elállási nyilatkozatát legkésőbb a megjelölt határidő utolsó napjáig személyesen eljuttatni az eladó elérhetőségi címére annak nyitvatartási idejében, vagy elállási nyilatkozatát benyújtani. postai fuvarozásra legkésőbb a határidő utolsó napján az elérhetőségeken megadott címre, vagy a joggyakorlás más tartós adathordozón rögzített felvétel formájában is gyakorolható. A fogyasztó a szerződéstől való elállásról szóló értesítést követően köteles személyesen elküldeni vagy átadni az elállt szerződés tárgyát annak minden dokumentumával együtt – pl. az áru eredeti számláját, használati utasítását és egyéb dokumentációját, amelyet az áruval együtt, de legkésőbb az elállás napjától számított 14 napon belül kézbesítettek (Tvt. 10. § (1) bekezdés). Javasoljuk, hogy a vásárlók saját használatra készítsenek egy másolatot a számláról, és küldjék el az árut ajánlott levélben és biztosított küldeményként. Ne küldje el nekünk az árut utánvéttel, a küldeményt nem fogadjuk el.
Az e-shop üzemeltetője az áruért/szolgáltatásért kifizetett összeget, beleértve a szállítási költséget is, az 5. pont szerint visszatéríti. 9. § bek. 3) sz. 102/2014. valamint a szerződéstől való elállás kézbesítésétől számított 14 napon belül bizonyíthatóan az áru megrendelésére fordított költségeket, de az áru átvételét megelőzően a pénzt nem köteles visszaküldeni, vagy a fogyasztó nem bizonyítja, hogy árut küldtek, ez nem vonatkozik arra az esetre, ha az eladó azt javasolta, hogy ő maga vegye át az árut.
Az áru visszaküldésének költsége a fogyasztót terheli.
A szerződéstől való elállás joga nem vonatkozik a 7. §-ban meghatározott árukra és szolgáltatásokra. 6 betű törvény a)-l) pontjaira. 102/2014. z Z. Megjegyzés a 6. ponthoz – idetartoznak például a fogyasztói igények alapján készült áruk, a higiéniai okokból vissza nem küldhető áruk, ha azokat becsomagolták és ezt a csomagolást felbontották, a védőcsomagolás feltörése esetén a rekordok értékesítése, ill. hasonlók, míg a jelenlegi megfogalmazás az e pontban meghatározott hatályos jogszabályokban elérhető.
A fogyasztó viseli az áru értékének minden olyan csökkenését, amely az áru funkcionalitásának és tulajdonságainak megállapításához szükséges mértéket meghaladó használatból következett be.
X. cikk
A szerződő felek jogai és kötelezettségei
Az eladó és a vevő minősül a szerződő félnek.
A vevő köteles:
a. átveszi a megrendelt árut, ez nem érinti a szerződéstől való elállás jogát,
b. kifizeti a megállapodás szerinti ellenszolgáltatást az áruért vagy szolgáltatásért az eladónak, c. ellenőrizze a csomag sértetlenségét, ill és maguk az áruk, amikor átvételre kerülnek.
Az eladó köteles:
a. árut szállítani a vevőnek a megkívánt minőségben, mennyiségben és a megállapodás szerinti áron,
b. gondoskodni arról, hogy a kínált áru megfeleljen a Szlovák Köztársaságban hatályos jogszabályoknak,
c. az áruval együtt, vagy kiegészítésképpen elküldi a vevőnek az áruval kapcsolatos minden dokumentumot, mint például az áruról szóló számlát, reklamációs űrlapot, kezelési útmutatót szlovák nyelvű kodifikált formában.
cikk XI
Kártérítés az áru átvételének elmulasztása esetén
Az eladónak joga van kártérítésre (a Ptk. 420. és azt követő §-ai szerint), abban az esetben, ha a vevő olyan árut rendelt, amelyet nem mondott el, ill. nem állt el a szerződéstől, és egyidejűleg nem vette át az árut a fuvarozótól, illetve az eladó kérésére személyes átvétel választása esetén az árut az átvételre meghatározott határidőn belül nem vette át. A vevő ezzel a cselekményével megszegte a Kbt. X pont 2. a) pontja, mely szerint a vevő köteles a megrendelt árut átvenni.
Az eladó a kártérítés mértékének meghatározásakor elsősorban a szállítási költséget és az áru feladása esetén felmerülő díjakat, a csomagolással, a szállítással és a megrendelés adminisztrációjával kapcsolatos költségeket, valamint minden egyéb költséget veszi figyelembe, amely a szerződés végrehajtásával kapcsolatban felmerült. a kérdéses megbízást, és egyúttal jogában áll az elmaradt haszon felszámítására.
Az eladónak joga van a kártérítéshez való jogát nem, vagy csak részben gyakorolni.
cikk XII
Záró rendelkezések
Az eladó fenntartja a jogot, hogy jelen általános szerződési feltételeket és reklamációs feltételeket a vásárló előzetes értesítése nélkül is módosítsa. Az általános üzleti feltételek vagy reklamációs feltételek megváltozása esetén a teljes vásárlási folyamatra a megrendelés vevő általi elküldésekor érvényes általános üzleti feltételek az irányadók, amelyek az eladó honlapján érhetők el.
A reklamációs feltételek szintén ezen általános szerződési feltételek szerves részét képezik.
A megrendelés elküldésével a vásárló elolvasta az általános üzleti feltételeket, valamint a reklamációs feltételeket. Ezeket a feltételeket a nakupujbezpecne.sk e-shop tanúsítási projekt részeként dolgozták ki Jelen általános üzleti feltételek és reklamációs feltételek a társaság székhelyén a vásárlók számára megtekinthetőek, valamint az e-shop honlapján közzétehetők.
Ha a fogyasztó nem elégedett azzal, ahogyan az eladó panaszát kezelte, vagy úgy véli, hogy az eladó megsértette jogait, lehetősége van az eladóhoz fordulni helyesbítésért. Ha az eladó a helyesbítés iránti kérelemre nemleges választ ad, vagy annak elküldésétől számított 30 napon belül nem válaszol, a fogyasztó a Szt. 391/2015. a fogyasztói jogviták alternatív megoldásáról és egyes törvények módosításáról, a vita alternatív megoldásának kezdeményezésére vonatkozó javaslattételi jogról. Az e-shop üzemeltetőjével fennálló fogyasztói jogviták alternatív megoldására illetékes szerv a Szlovák Kereskedelmi Felügyelet (www.soi.sk) vagy a minisztérium által vezetett alternatív vitarendezési jogalanyok listáján bejegyzett más illetékes jogi személy. a Szlovák Köztársaság Gazdaságának (https://www.mhsr. sk/obchod/ochrane-spobrebitela/alternative-solution-of-consumer-disputes-1/list-of-subjects-of-alternative-solution-of-consumer -viták-1), míg a fogyasztónak jogában áll megválasztani, hogy a felsorolt fogyasztói jogviták alternatív rendezői közül melyikhez forduljon. A fogyasztó ugyanakkor használhatja a https://ec.europa.eu/consumers/odr/ címen elérhető online vitarendezési platformot, hogy javaslatot nyújtson be vitája alternatív megoldására. Az ajánlattétel díjairól a fogyasztó egy adott alternatív vitarendezési szervezet honlapján tájékozódhat.
A jelen általános szerződési feltételekben, valamint azok elválaszthatatlan részeiben (mellékleteiben) másként nem szabályozott kapcsolatokra a vonatkozó rendelkezések, elsősorban a Szt. törvény 40/1964. törvény 250/2007. törvény 102/2014. törvény 18/2018. 22/2004 Coll. törvény, valamint az 1. sz. 513/1991 Coll.
A vevővel eltérő feltételekkel történő újabb szerződés megkötése esetén a szerződésben rögzített feltételek elsőbbséget élveznek az általános üzleti feltételekkel szemben.
Jelen általános szerződési feltételek, beleértve azok elválaszthatatlan részeit is, 2022. március 25-én lépnek hatályba és lépnek hatályba.